Personalizované známky
Datum vydání: 16. 9. 2007
Tento výraz používá např. Rakouská pošta - „personalisierte Briefmarken“. Jedná se o poštovní známky tištěné na soukromou objednávku. Lze si je prohlédnout na webové stránce Rakouské pošty www.post.at, pokud kliknete na ikonku Produkte => Briefmarken => Personalisierte Marken. Tam v úvodním textu naleznete „Hier kommen Sie zur Bestellseite von Meine Marke“, stačí kliknout na Meine Marke a otevře se Vám to, co hledáte – personalizovné známky (lze na to jít zkácenou cestou rovnou www.meinemarke.at, tam se Vám po kliknutí na ikonku Album otevře album dosud existujících rakouských personalizovaných známek. Nechci jim dělat reklamu, pouze chci uvést názorný příklad toho, jak opravdová personalizovaná známka vypadá. Je to známka s výplatní hodnotou.
To, co si lze obstarat u České pošty, to je „jiné kafe“. Naše pošta hovoří o známkách s kupóny pro přítisky. Stejným způsobem je pojmenováno mobilní pracoviště – „Mobilní pracoviště na výrobu známek s přítiskem“. Zde se mi to zdá trochu nepřesné. Ono pracoviště totiž nevyrábí známky, pouze opatřuje k tomu vyhrazené „bianco“ kupóny přítisky na soukromou objednávku. Ve Všeobecných obchodních podmínkách je použité ještě další pojmenování „Poštovní známky s kupónem určeným pro privátní přítisky“. V našem případě je to privátní přítisk, a hotovo.
A teď trochu provokativně k našim teoretikům vrcholové filatelie. Měli by být na pozoru při definici tohoto nového produktu a při posuzování, zda patří do soutěžních exponátů poštovních známek nebo ne. Mohlo by se stát, že obětavý „personalista“ si zaplatí řadu přítisků, které budou například tematicky navazovat (já, moje maminka, můj tatínek, moje babička, můj dědeček, náš pes, naši králící, atd.) a sestaví z toho exponát „Moje rodina“. Co s tím?
Vytištěno ze serveru https://www.infofila.cz