Merkur-Revue: Český filatelistický trh 2003
Datum vydání: 6. 11. 2004
Převzato z časopisu Merkur-Revue 3/2004
Jaká byla celková situace na českém filatelistickém trhu v loňském roce? Tak zvaná "silná pětka" (Brnofila-BLÁHA, Filatelie-KLIM, FOS spol. s r.o., J. MAJER a PROFIL) uspořádala 9 veřejných sálových aukcí, na kterých bylo nabídnuto celkem 15.034 položek, tj. téměř o 1.700 losů méně než v roce předchozím. (Důvod je prostý: fa Brnofila-BLÁHA v roce 2003 neuspořádala žádnou sálovou aukci, ale pouze 2 aukce písemné).
Téměř jednu třetinu segmentu tohoto trhu, s nabídkou více než 4.900 položek, ovládla loni firma J. Majera (podíl 32,6 %). Souhrnná prodejnost na všech těchto sálových aukcích činila 70,5 %. Největší zásluhu na tomto, z celoevropského pohledu stále velice lichotivém čísle má pražský PROFIL s prodejností přesahující 90 %. Přesto 4.435 aukčních losů z našich významných sálových aukcí zůstalo v loňském roce neprodáno. To je pouze hrubý a neúplný, ale přesto charakteristický obrázek o našem filatelistickém trhu.
Desítky dalších subjektů pořádají u nás jak aukce sálové, tak zejména aukce písemné, přičemž celá řada z nich je na velmi dobré úrovni. Jsou to např. ALFIL, R. Burda , Ing. M. Černík, P. Sova a další, přičemž jak počet pořadatelů aukcí, tak i počet nabízených položek zejména u písemných aukcí rok od roku vzrůstá. Jen kolegové P. Bláha, R. Burda a M. Černík nabídli v loňském roce, každý na svých 2 písemných aukcích, celkem 13.760 položek. Jejich celková prodejnost se překvapivě pohybovala v intervalu 60 - 70 %, což znamená, že dobře zavedené písemné aukce pracují téměř se stejnou procentuální úspěšností, jaká je dosahována u aukcí sálových. Otázkou zůstává, jak dopadne letošní rok.
V. Dražan
Vytištěno ze serveru https://www.infofila.cz