Autor - Zdeněk Jindra
Dílo Johanna Eliase Ridingera, německého grafika, malíře a rytce působícího na přelomu 17. a 18. století. S rodinou se usadil v německém Augsburgu, kde založil uměleckou dílnu.
Motivy na známce odkazují na Petiškovu nejpopulárnější knihu Staré řecké báje a pověsti. Postava Homéra hrajícího na lyru inspirovaná starořeckým uměním je ztvárněna s vavřínovým věncem na hlavě jako symbolem básníka.
Život pod hladinou netvoří jen rostliny a ryby, ale patří k němu i obojživelníci, plazi a obrovské množství bezobratlých. Na malé ploše známky lze ale zobrazit jen několik druhů.
Lubomír Lipský se slamákem – herec proslulý komickými rolemi jak na jevišti, tak ve filmu – drží v levé ruce masku klauna, ve které se objevil v roce 1972 ve filmu Šest medvědů s Cibulkou v režii Oldřicha Lipského. Druhou rukou nám mává.
Pruský filozof Immanuel Kant byl jedním z nejvýznamnějších evropských myslitelů a posledním z představitelů osvícenství, který ovlivnil pozdější romantické a idealistické filozofy
Na této konferenci se sešli tehdejší přední typografové z Evropy i ze zámoří. Motivy jsou i při své jednoduchosti nesmírně výrazné a zapamatovatelné. Už v době vzniku budily mimořádnou pozornost, a dodnes neztratily na přitažlivosti.
Všechny tři druhy byly vybrány po poradě s botaniky, aby co nejvíce vynikla tvarová a barevná pestrost této skupiny rostlin. Každá ze známek zároveň zachycuje jeden druh růstu či evoluční strategie.
První číslo časopisu Zpravodaj pro členy společnosti sběratelů čsr známek je opět plné zajímavých článků.
Novější články | Starší články |
Zdeněk Jindra