Závěrem šestého pokračování jsem zmínil nástup letecké poštovní přepravy v první polovině 20. století. To přineslo do filatelie novou disciplinu – aerofilatelii.
S nárůstem poštovních zásilek v první polovině 20. století, a to zejména na velkých poštách, přistoupily postupně poštovní správy k první mechanizaci orazítkování (znehodnocování) poštovních známek
Závěrem třetí části tohoto povídání o razítkách jsem psal, že první období používání poštovních známek bylo ve znamení velké různorodosti podacích poštovních razítek.
Dnes začnu definicí (převzato z Wikipedie a upraveno): Ambulantní pošta je definována jako druh poštovního kurzu železničního, silničního, lodního nebo leteckého.
V této části pojednání o poštovních razítkách úmyslně nedodržím časovou posloupnost vývoje razítek a budu se věnovat snad nejpolulárnějším razítkům mezi sběrateli - razítkům příležitostným.
Období konce 19. a začátku 20. století bylo z pohledu různorodosti razítek a jejich použití velmi pestré, pro dnešního sběratele poštovní historie velmi vděčné a zajímavé.
I dnes zůstávám u rakouských razítek. Důvod je prostý - Rakousko bylo totiž první státem, který po zavedení poštovních známek v roce 1850 používal k jejich orážení
Současně se záváděním poštovních známek do poštovního provozu se mění funkce poštovního razítka. Pokud do té doby plnilo poštovní razítko (spolu s poštmistrovskou poznámkou)
Novější články Starší články