Nabídka našeho eshopu
Zásobník na známky Leuchtturm - BASIC S64 - A4 - 64 stran - černé listy
Doporučená prodejní cena je 44,95 € což je 1123,00 Kč
- Cena: 890 Kč
Historické dopravní prostředky: Motocykl Čechie 33 - Böhmerland
Datum vydání: 12. června 2013
Název emise: Historické dopravní prostředky: Motocykl Čechie 33 - Böhmerland
Nominální hodnota: 10 Kč
Katalogové číslo: 768
Výtvarný návrh: Václav Zapadlík
Tiskové listy:á 50 ks známek v šachovnicovém soutisku dvou známek (25 ks motocykl + 25 ks drezína)
Rozměr obrázu známky: 40 x 23 mm
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
Motocykl Čechie 33 – Böhmerland
Dílnu na motocykly Čechie - Böhmerland zbudoval v roce 1925 v Krásné Lípě pan Albin Hugo Liebisch (1888 – 1965). Výroba motocyklů byla ze začátku pouze na zakázku. K sériové výrobě došlo později. Jednalo se o třímístný stroj o obsahu 600 ccm a pro malé rodiny sloužil jako náhrada drahých automobilů, které nebyly běžně dostupné. Díky velké oblibě, spolehlivosti a nízké ceně servisních úkonů se ke konci 20. let nedaří uspokojit poptávku zákazníků a proto pan Liebisch v roce 1931 zakoupil starou továrnu na zemědělské stroje a začal motocykly sériově vyrábět zde. Do konce roku bylo vyrobeno kolem 3000 exemplářů.
Veřejnost Čechii přijímala s rozpaky. Jedni ji velebili kvůli ceně a spolehlivosti, druzí se jí posmívali pro neobvyklou konstrukci motoru a hliníková kola místo tehdy běžných drátěných. Avšak společně s firmou Porsche to byla vůbec první hliníková kola na světě. V případě dlouhých verzí jde o nejdelší sériově vyráběné motocykly na světě.
Od počátku výroby v roce 1925 do 2. světové války se vyrábělo pět základních typů motocyklu: dlouhý cestovní, krátký, super dlouhý čtyřmístný model pro armádu, od roku 1935 dvoutakt o obsahu 350 ccm a od roku 1938 dvoutakt o obsahu 700 ccm. Do dnešních dnů je jich údajně dochovaných pouze 75 kusů, z toho 50 v České republice a z toho zhruba 38 v dobrém technickém stavu. Odhadovaná cena kvalitně zrekonstruovaného motocyklu dnes neklesá pod jeden milion korun.
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou je vydána obálka prvního dne vydání a razítko prvního dne vydání.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Název emise: Historické dopravní prostředky: Motocykl Čechie 33 - Böhmerland
Nominální hodnota: 10 Kč
Katalogové číslo: 768
Výtvarný návrh: Václav Zapadlík
Tiskové listy:á 50 ks známek v šachovnicovém soutisku dvou známek (25 ks motocykl + 25 ks drezína)
Rozměr obrázu známky: 40 x 23 mm
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
Motocykl Čechie 33 – Böhmerland
Dílnu na motocykly Čechie - Böhmerland zbudoval v roce 1925 v Krásné Lípě pan Albin Hugo Liebisch (1888 – 1965). Výroba motocyklů byla ze začátku pouze na zakázku. K sériové výrobě došlo později. Jednalo se o třímístný stroj o obsahu 600 ccm a pro malé rodiny sloužil jako náhrada drahých automobilů, které nebyly běžně dostupné. Díky velké oblibě, spolehlivosti a nízké ceně servisních úkonů se ke konci 20. let nedaří uspokojit poptávku zákazníků a proto pan Liebisch v roce 1931 zakoupil starou továrnu na zemědělské stroje a začal motocykly sériově vyrábět zde. Do konce roku bylo vyrobeno kolem 3000 exemplářů.
Veřejnost Čechii přijímala s rozpaky. Jedni ji velebili kvůli ceně a spolehlivosti, druzí se jí posmívali pro neobvyklou konstrukci motoru a hliníková kola místo tehdy běžných drátěných. Avšak společně s firmou Porsche to byla vůbec první hliníková kola na světě. V případě dlouhých verzí jde o nejdelší sériově vyráběné motocykly na světě.
Od počátku výroby v roce 1925 do 2. světové války se vyrábělo pět základních typů motocyklu: dlouhý cestovní, krátký, super dlouhý čtyřmístný model pro armádu, od roku 1935 dvoutakt o obsahu 350 ccm a od roku 1938 dvoutakt o obsahu 700 ccm. Do dnešních dnů je jich údajně dochovaných pouze 75 kusů, z toho 50 v České republice a z toho zhruba 38 v dobrém technickém stavu. Odhadovaná cena kvalitně zrekonstruovaného motocyklu dnes neklesá pod jeden milion korun.
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou je vydána obálka prvního dne vydání a razítko prvního dne vydání.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Autor: Zdeněk Jindra | 13. 6. 2013
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
Signoscope na průsvitky známek T3 od firmy SAFE.
- Cena: 4725 Kč
Zasklený komplet Československo 1918-39 + 1x desky+1x archivní box
- Cena: 3545 Kč
Servis článku