Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 101
- Cena: 935 Kč
Německá císařská jachta SMY Hohenzollern
Emise německých koloniálních známek z let 1900-1918 má jednotný motiv – císařskou jachtu Hohenzollern. Známky jsou ve dvojím provedení, jak je vidět na přiložených ukázkách. Mimoto byl menší formát s tímto námětem použit pro koloniální korespondenční lístky.
Celkem se jedná o známky těchto tehdejších kolonií, o které Německo přišlo po prohrané první světové válce: Německá Nová Guinea, Německá Západní Afrika, Německá Jihozápadní Afrika, Kamerun, Karoliny, Kiautschou, Mariany, Marschallovy Ostrovy, Samoa, Togo. Poštovní historie německých kolonií představuje velmi zajímavou sběratelskou oblast.
Jachta, kterou vidíme na zmíněných poštovních známkách, byla určená pro císařské zámořské státní návštěvy a výlety. Byla spuštěna na vodu 27.6.1892 ve štětínské lodenici AG Vulkan (v té době se polský Štetín nacházel v Prusku). Do provozu byla dána 8. dubna 1893 jako „SMY HOHENZOLLERN“ (SMY = jachta Jeho veličenstva). Nechť nás zařazení „jachta“ nesvádí k současné představě o luxusních soukromých jachtách. 122 metrů dlouhé plavidlo bylo i se svou ocelovou konstrukcí de facto pomocnou válečnou lodí třídy „Aviso“, s příslušnou výzbrojí. Ta původně činila 8 děl ráže 50mm. Konstrukce však počítala s doplněním výzbroje pro válečné účely. Mimo dvou parních strojů byla loď opatřena oplachtěním typu škuner, se třemi stěžni (technické podrobnosti lze najít např. na německé Wikipedii). I když se vlastně konstrukcí jednalo o válečnou loď, za první světové války byla díky zastaralé výzbroji postavena mimo službu.
Císař Vilém II. strávil na plavbách na své jachtě celkem 4 1/2 roku. Plavidlo bylo vyškrtnuto z lodního rejstříku v roce 1920.
Celkem se jedná o známky těchto tehdejších kolonií, o které Německo přišlo po prohrané první světové válce: Německá Nová Guinea, Německá Západní Afrika, Německá Jihozápadní Afrika, Kamerun, Karoliny, Kiautschou, Mariany, Marschallovy Ostrovy, Samoa, Togo. Poštovní historie německých kolonií představuje velmi zajímavou sběratelskou oblast.
Jachta, kterou vidíme na zmíněných poštovních známkách, byla určená pro císařské zámořské státní návštěvy a výlety. Byla spuštěna na vodu 27.6.1892 ve štětínské lodenici AG Vulkan (v té době se polský Štetín nacházel v Prusku). Do provozu byla dána 8. dubna 1893 jako „SMY HOHENZOLLERN“ (SMY = jachta Jeho veličenstva). Nechť nás zařazení „jachta“ nesvádí k současné představě o luxusních soukromých jachtách. 122 metrů dlouhé plavidlo bylo i se svou ocelovou konstrukcí de facto pomocnou válečnou lodí třídy „Aviso“, s příslušnou výzbrojí. Ta původně činila 8 děl ráže 50mm. Konstrukce však počítala s doplněním výzbroje pro válečné účely. Mimo dvou parních strojů byla loď opatřena oplachtěním typu škuner, se třemi stěžni (technické podrobnosti lze najít např. na německé Wikipedii). I když se vlastně konstrukcí jednalo o válečnou loď, za první světové války byla díky zastaralé výzbroji postavena mimo službu.
Císař Vilém II. strávil na plavbách na své jachtě celkem 4 1/2 roku. Plavidlo bylo vyškrtnuto z lodního rejstříku v roce 1920.
Autor: Jaroslav Tomandl | 5. 8. 2014
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 100
- Cena: 935 Kč
Signoscope na průsvitky známek T3 od firmy SAFE.
- Cena: 4725 Kč
Servis článku