Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky Leuchtturm - COMFORT DELUXE S64, 64 stran, černé listy
Doporučená prodejní cena je 54,95 € což je 1373,00 Kč
- Cena: 1039 Kč
Nové berlínské hlavní nádraží
Jízdou zvláštního vlaku z Lipska do Berlína bylo v 18 hodin dne 28. května 2006 slavnostně uvedeno do provozu nově postavené hlavní nádraží v Berlíně.
Nové hlavní nádraží je v centru města, na místě bývalého nádraží Berlin Lehrter, které ztratilo význam v šedesátých letech v období studené války a postavením berlínské zdi.
Nádražní budovy jsou postaveny ve velkém stylu. Železniční stanice je křižovatkou tratí ze čtyř světových stran. Směr sever – jih najdeme v podzemí, západ – východ je situovaný pod halou nahoře. Zajímavé je, že staniční koleje a nástupiště pod halou jsou v oblouku. U nás je to argument proti dosavadnímu hlavnímu nádraží v Brně. Stavba trvala šest let a bylo na ni použito 550 000 m³ betonu, 98 000 tun betonářské oceli. Vybagrováno bylo 820 000 m3 zeminy.
Vlaky budou v průměru odjíždět každých 90 vteřin a bude odbaveno téměř 300 tisíc cestujících a návštěvníků denně.
Dráha vytvořila pro služby, bezpečnost a techniku budov 300 pracovních míst. Pro maloobchodníky jsou prostory nádraží velmi atraktivní. Ani vysoké nájemné je neodradilo. A tak byly v berlínském hlavním nádraží již půl roku před otevřením všechny obchody na 15 000 m2 velkého obchodního centra pronajaty.
Nádražní budovy jsou postaveny ve velkém stylu. Železniční stanice je křižovatkou tratí ze čtyř světových stran. Směr sever – jih najdeme v podzemí, západ – východ je situovaný pod halou nahoře. Zajímavé je, že staniční koleje a nástupiště pod halou jsou v oblouku. U nás je to argument proti dosavadnímu hlavnímu nádraží v Brně. Stavba trvala šest let a bylo na ni použito 550 000 m³ betonu, 98 000 tun betonářské oceli. Vybagrováno bylo 820 000 m3 zeminy.
Vlaky budou v průměru odjíždět každých 90 vteřin a bude odbaveno téměř 300 tisíc cestujících a návštěvníků denně.
Dráha vytvořila pro služby, bezpečnost a techniku budov 300 pracovních míst. Pro maloobchodníky jsou prostory nádraží velmi atraktivní. Ani vysoké nájemné je neodradilo. A tak byly v berlínském hlavním nádraží již půl roku před otevřením všechny obchody na 15 000 m2 velkého obchodního centra pronajaty.
Autor: Adolf Kuchyňka | 14. 7. 2006
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 101
- Cena: 935 Kč
PHILALUX3 - SAFE 9865
- Cena: 3695 Kč
Servis článku