Nabídka našeho eshopu
Zásobník na poštovní známky - 60 stran - bílé listy - SAFE retro potisk - č. 100
- Cena: 935 Kč
Svět na kolejích I.
Datum vydání: 7. června 2017
Název emise: Svět na kolejích I.
Nominální hodnota: 128 Kč
Katalogové číslo: VZS23
Výtvarný návrh: Petr Ptáček
Tiskové listy: á 2 x 4 ks různých výplatních známek ve formě celoplošných samolepek s oddělením formou průseku. Na přední straně ZS jsou vyobrazeny obě lokomotivy, zadní strana obsahuje texty, čárový kód, logo České pošty, s.p. a hologram, který slouží jako ochranný prvek.
Rozměr obrázu známky: 122 x 79
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
0931 — parní lokomotiva „SEDMA“
V roce 1917 vyjela z bran První Českomoravské továrny na stroje v Praze lokomotiva 354.7152, tehdy pod označením kkStB 429.1996. Lokomotivy této řady navrhl slavný rakouský konstruktér parních lokomotiv Karl Gölsdorf (1861 – 1916). Celkem jich bylo v letech 1909 až 1917 vyrobeno v rakouských lokomotivkách 380 kusů ve třech sériích. První dvě série se sdruženým parním strojem, poslední série 197 lokomotiv již s dvojčitým parním strojem a pístovými šoupátky. V roce 1918 převzaly ČSD do svého parku 152 lokomotiv všech tří sérií, které označily řadou 354.7. Od roku 1926 byly lokomotivy postupně rekonstruovány a sjednocovány na dvojčité. Tím bylo dosaženo zvýšení výkonu o 10 % na 898 kW, tj. 1220 koní. Spolehlivě sloužily v osobní dopravě a pro dobré chodové i kotlové vlastnosti byly v provozu velmi oblíbené. Během provozního života se lokomotivy řady 354.7, přezdívané „sedmy“ dostaly do řady výtopen v Čechách i na Moravě.
0932 — ozubnicová lokomotiva „RAKUŠANKA“
Většina lokomotiv je stavěna s výhledem na univerzální použití v rámci železniční sítě. Jsou však situace, kdy jsou lokomotivy stavěny pro konkrétní trať. Mezi tyto případy patří i ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova v Jizerských horách. Vzhledem k nutnosti překonat na krátké vzdálenosti výškový rozdíl 235 metrů musela být trať vedena ve značném sklonu až 58 promile. Proto byla trať postavena jako ozubnicová s dvoulamelovou abtovou ozubnicí. Provoz na trati byl zahájen 30. června 1902. Již v předstihu byly roku 1901 postaveny tři speciální parní ozubnicové lokomotivy rakouské řady 169 v lokomotivce ve Florisdorfu u Vídně. Ty dosloužily na přelomu 50. a 60. let 20. století jako řada 404.0 ČSD. Poslední z nich, lokomotiva 404.003, je zachována ve sbírce Národního technického muzea. ČSD proto od poloviny 50. let řešily, jaké nové lokomotivy objedná pro své dvě ozubnicové tratě v Čechách a na Slovensku (trať Tisovec – Pohronská Polhora). Jelikož československý průmysl se odmítl zabývat vývojem a stavbou malé série čtyř motorových ozubnicových lokomotiv, byly uvolněny devizové prostředky na jejich nákup v tehdejší kapitalistické cizině. Volba padla opět na stejnou továrnu, která přesně před šedesáti lety postavila původní parní lokomotivy. V roce 1961 tak lokomotivka SGP Vídeň – Florisdorf dodala čtyři moderní dieselové lokomotivy s hydrodynamickým přenosem výkonu označené řadou T 426.0. Vzhledem k jejich původu se pro ně vžila přezdívka „Rakušanky“. Lokomotivu pohání čtyřtaktní vodou chlazený dvanáctiválcový motor SGP T 12c, který má výkon 1100 koní (810 kW).7
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou se vydává obálka prvního dne vydání včetně příležitostného poštovního razítka.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Název emise: Svět na kolejích I.
Nominální hodnota: 128 Kč
Katalogové číslo: VZS23
Výtvarný návrh: Petr Ptáček
Tiskové listy: á 2 x 4 ks různých výplatních známek ve formě celoplošných samolepek s oddělením formou průseku. Na přední straně ZS jsou vyobrazeny obě lokomotivy, zadní strana obsahuje texty, čárový kód, logo České pošty, s.p. a hologram, který slouží jako ochranný prvek.
Rozměr obrázu známky: 122 x 79
Druh tisku: plnobarevný ofset
Námět známky:
0931 — parní lokomotiva „SEDMA“
V roce 1917 vyjela z bran První Českomoravské továrny na stroje v Praze lokomotiva 354.7152, tehdy pod označením kkStB 429.1996. Lokomotivy této řady navrhl slavný rakouský konstruktér parních lokomotiv Karl Gölsdorf (1861 – 1916). Celkem jich bylo v letech 1909 až 1917 vyrobeno v rakouských lokomotivkách 380 kusů ve třech sériích. První dvě série se sdruženým parním strojem, poslední série 197 lokomotiv již s dvojčitým parním strojem a pístovými šoupátky. V roce 1918 převzaly ČSD do svého parku 152 lokomotiv všech tří sérií, které označily řadou 354.7. Od roku 1926 byly lokomotivy postupně rekonstruovány a sjednocovány na dvojčité. Tím bylo dosaženo zvýšení výkonu o 10 % na 898 kW, tj. 1220 koní. Spolehlivě sloužily v osobní dopravě a pro dobré chodové i kotlové vlastnosti byly v provozu velmi oblíbené. Během provozního života se lokomotivy řady 354.7, přezdívané „sedmy“ dostaly do řady výtopen v Čechách i na Moravě.
0932 — ozubnicová lokomotiva „RAKUŠANKA“
Většina lokomotiv je stavěna s výhledem na univerzální použití v rámci železniční sítě. Jsou však situace, kdy jsou lokomotivy stavěny pro konkrétní trať. Mezi tyto případy patří i ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova v Jizerských horách. Vzhledem k nutnosti překonat na krátké vzdálenosti výškový rozdíl 235 metrů musela být trať vedena ve značném sklonu až 58 promile. Proto byla trať postavena jako ozubnicová s dvoulamelovou abtovou ozubnicí. Provoz na trati byl zahájen 30. června 1902. Již v předstihu byly roku 1901 postaveny tři speciální parní ozubnicové lokomotivy rakouské řady 169 v lokomotivce ve Florisdorfu u Vídně. Ty dosloužily na přelomu 50. a 60. let 20. století jako řada 404.0 ČSD. Poslední z nich, lokomotiva 404.003, je zachována ve sbírce Národního technického muzea. ČSD proto od poloviny 50. let řešily, jaké nové lokomotivy objedná pro své dvě ozubnicové tratě v Čechách a na Slovensku (trať Tisovec – Pohronská Polhora). Jelikož československý průmysl se odmítl zabývat vývojem a stavbou malé série čtyř motorových ozubnicových lokomotiv, byly uvolněny devizové prostředky na jejich nákup v tehdejší kapitalistické cizině. Volba padla opět na stejnou továrnu, která přesně před šedesáti lety postavila původní parní lokomotivy. V roce 1961 tak lokomotivka SGP Vídeň – Florisdorf dodala čtyři moderní dieselové lokomotivy s hydrodynamickým přenosem výkonu označené řadou T 426.0. Vzhledem k jejich původu se pro ně vžila přezdívka „Rakušanky“. Lokomotivu pohání čtyřtaktní vodou chlazený dvanáctiválcový motor SGP T 12c, který má výkon 1100 koní (810 kW).7
(zdroj www.cpost.cz)
FDC – obálka prvního dne vydání:
Se známkou se vydává obálka prvního dne vydání včetně příležitostného poštovního razítka.
(zdroj www.cpost.cz)
Poznámka redakce:
určitě jste si všimli nového způsobu zveřejňování novinek. Naší snahou je mít co nejrozsáhlejší informace a obrázky všeho dostupného filatelistického materiálu. Dejte nám vědět, jak se Vám nové články o novinkách zamlouvají.
Novinky za nominál:
nově v našem eshopu nabízíme nové poštovní známky ČR za nominál. Tuto konkrétní známku zakoupíte zde na tomto odkazu.
Autor: Zdeněk Jindra | 21. 6. 2017
Komentáře
Nejsou žádné komentáře
Nabídka našeho eshopu
Signoscope na průsvitky známek T3 od firmy SAFE.
- Cena: 4725 Kč
PHILALUX3 - SAFE 9865
- Cena: 3695 Kč
Servis článku